Lennart illustrerar vinnarbidragen
På Umeå Energi jobbar vi med ständiga förbättringar och målet är att vi alla ska lägga in minst fyra per år på vår förbättringstavla. Något som gör att vi blir bättre – stort som smått, utfört i grupp eller ensam.
Under årets personaldag delades det ut pris till ständiga förbättringar utifrån kategorierna: Årets samskapande, Årets kundupplevelse, Årets innovation, Årets miljöförbättrande insats, Årets effektivisering och Årets affär.
Till detta illustrerade Lennart Broman, kundservicemedarbetare, alla vinnande bidrag och här får vi se ett smakprov på hur han skissade Ted Lundgren, automationstekniker, som vann årets Kundupplevelse. Någon hade registrerat en ”kompisförbättring” som berättade hur ett barns fotboll fastnat under Teds bil vid ett kundbesök. Ted köpte och hängde en ny boll på kundens dörr varpå kunden efterlyste ägaren av bollen och hyllade den fantastiska medmänniskan (Ted) i ett Facebook-inlägg.