Här jobbar Sveriges bästa kundservice!
Hej Malin Karlsson, Kundservicechef. Grattis till segern! Hur känns det?
– Det är oerhört kul att vinna en så stor tävling. Det var en seger i sig att bli nominerade vilket också var vår ursprungliga målsättning. Nu ska vi dock fira segern med tårta tillsammans med alla Umeå Energi-are. Utan det stöd vi får från medarbetare runtom i verksamheten varje dag skulle vi aldrig kunna leverera som vi gör.
Berätta hemlighetetn bakom segern. Hur vinner man SM?
– Jag tror att vi vunnit för att vi helt enkelt älskar att prata med våra kunder och vill hjälpa dem. En grundförutsättning för det är att vi har bra svarstider och kan ge rätt svar.
– Kundservice har också länge jobbat med strukturen bakom samtalen. Alla som varit med på resan vet vilket jobb vi gjort. Att delta i SM var och är ett sätt att "benchmarka" och se hur vi ligger till mot andra.
– Vi vill vara en Kundservice i världsklass samtidigt som vi har i uppdrag att också aktivt stödja Umeå Energis säljmål. Det gör vi bland annat genom att vidareutveckla och sälja mer mot målgrupperna privatkund och små och medelstora företag. Den här vinsten ser vi som ett kvitto på att vår strategi är rätt. Vi håller en hög kvalitet i vår vardag och ska jobba för att behålla den, avslutar Malin.